CPM tüm dünyada her yıl düzenli olarak artmaktadır. Bu ilerlemeyle birlikte reklam vermenin günden güne zorlaştığı kabul edilen bir gerçek halne gelmiştir. SocialPeta tarafından yayınlanan 2021 yılı ‘’Global Mobil Oyun Pazar Analiz Raporu’’na göre Meta’nın sahip olduğu reklam platformları CPM ortalaması 2020 yılına göre %34 artarak 2021 yılında 21 dolara ulaşmıştır. Zor medya satın alması ve yüksek seviyede pahalı reklamlar çoğu yayımcının ana sorunu haline gelmiştir.

En İyi Strateji Oyun Firmaları Nasıl Büyüdü

Kaynak : SocialPeta

Tüm mobil oyun türleri arasında strateji oyunları en çok reklam verilmek istenen tür olmuştur. SocialPeta’nın raporuna göre strateji oyunlarına 2021 yılında oyun başına 1315 farklı reklam yapılmış, tüm oyun türleri içerisinde en yüksek reklam sayısına ulaşmıştır.

En İyi Strateji Oyun Firmaları Nasıl Büyüdü

Ayrıca, strateji oyunları için reklamlar hızlıca tüketiliyor olup, ortalama bir reklamın sadece 31.5 gün yayında kaldığı ve en hızlı tüketilen kategori olan arcade oyunlara göre sadece 1.4 gün daha uzun sürmekte olduğu bilinmektedir.

En İyi Strateji Oyun Firmaları Nasıl Büyüdü

Reklam satın almaya duyulan itimattan kaynaklı olarak, strateji oyunları ürünlerine ve reklamlarına sürekli değişimler yapmak zorundadır. Strateji oyunları hakkındaki 5 milyondan fazla reklamı incelediğimizde, reklam ve ürünlere yapılan değişim stratejileri şunlardır :

1.  ‘’Esnek Oynanış’’ Strateji Oyunları Reklamlarında Yeni Trend Olmuştur

Strateji oyunları (özellikle yaşam simulasyonları) zaman geçtikçe daha az sayıda oyuncuyu hedef almak zorunda kalmış, bunun sebebi olarak da reklam pazarının geçmiş yıllarda yaşanan rekabetler sonrasında durgunlaşması, oyuncuların artık reklam şekillerine alışkın olmaları (özellikle UE4 hikayeleri hakkındaki reklamlar) verilmiştir.

Çoğu şirket, daha fazla kullanıcıya ulaşabilmek için reklamlarını daha gündelik yapmaya başlamıştır. Bunu, pazar tarafından etkisi onaylanmış ve ilgi çekici olan gündelik oynanışlar ile reklamları birleştirerek gerçekleştirmişlerdir.

Benzer örnekleri aşağıdaki iki reklamda görülebilmektedir. SocialPeta’nın reklam veri kaynaklarından elde edilen bilgilere göre, iki reklam da yaklaşık 50 gün içerisinde 2 milyondan fazla etkileşime girmiştir. Buradan bu reklam türünün pazar tarafından kabul edildiğini görebilmekteyiz. 

(Reklam veren: The Ants: Underground Kingdom Süre: 48 Gün Tahmini Etkileşim: 2.1 Milyon)

(Reklam veren: Lords Mobile: Tower Defense Süre: 53 Gün Tahmini Etkileşim: 2.3 Milyon)

Bu tür reklamlar çok fazla sayıda oyuncunun ilgisini kısa sürede çekebilse de, oyun firmalarına göre bu oyuncuların oyuna tutunma oranı oldukça azdır. Bu yüzden şirketlere bu tarz reklamları oyunlarına göre ve reklamdan amaçladıkları şeye göre dizayn etmeleri, oyunlarının değerini reklamlarda aşırı olarak kullanmamalarını tavsiye etmekteyiz.  

2. Canlı Çekim İçeren Reklamlar Oyun Şirketleri Tarafından Rağbet Görmektedir

Canlı çekim içeren ve genelde senaryo bazlı olan reklamların çoğu zaman MMORPG’ler için olduğu düşünülür. Bu reklamlarda Genelde aktörler, aşırı dramatik senaryolarda roller ile oyun dünyasını gerçek dünyaya bağlamayı başarmaktadır.

Eğilim 2021 yılında strateji oyunlarının reklamlarına kaymış bulunmaktadır. SocialPeta verilerine göre, 2021 yılı son çeyrekte popüler reklamlarının %70’inden fazlasının canlı çekim olduğu popüler bir SLG oyunu bulunmaktadır.

Canlı çekim reklamları araştıran en gözde şirketlerden biri Lilith Games’tir. 2021 yılı Mart ayında WARPATH yayınlandığında oyundan esinlenilmiş bir canlı çekim reklamı yayınlanmıştır. Reklam oldukça yüksek bir başarı yakalamış, Lilith Games’in diğer reklamlarında da canlı çekim senaryoları tercih etmesine sebep olmuştur.

Tiktokta 4 gün boyunca reklamı verilmiş olup 1 milyona yakın beğeni almıştır. (Rise of Kingdom)

UE4 üzerine odaklanan bazı reklamlar da oyuncuların ilgilerini çekebilmek için canlı çekim sahnelerine yer vermiştir. (State of Survival)

3. Çok Yönlü SLG’ler Pazara Gösterişli Bir Giriş Yapmıştır

Yukarıdaki girişimler haricinde, yeni çıkan çoğu strateji oyunu oynanışa önem vermeye başlamıştır. 2020 yılından sonra çıkan çoğu SLG oyununun ektsra bir ‘’X’’ elementine sahip olduğunu görmekteyiz. Bunlar genelde üçlü eşleştirme, kule savunma vb. elementlerdir.

37Games tarafından yayınlanan Puzzles & Survival, çıkışından beri Japonya’nın en çok satan strateji oyunlarından birisi olmuştur.

En İyi Strateji Oyun Firmaları Nasıl Büyüdü

SLG’lerin oynanış mekaniklerinin değişmesi sonrası çoğu oyun benzer yöntemi tercih etmeye başlamıştır. Oyuncuların, SLG’lerde oyunun en zor kısmı olan başlangıç kısmında çok iyi oynaması veya oyuna aşikar olması artık imkansızlaşmıştır. Oyuncuların tutumunu artırabilmek için çoğu yeni oyun bu ‘’+X’’ elementini kullanmaya başlamış, oyuncuların erken aşamayı hızlıca geçmesini sağlayıp orta ve son aşamaya ulaşmalarını sağlamaktadır.

Ayrıca, oyunlar ekstra ‘’X’’ elementleri sebebiyle daha büyük bir kitleye ulaşıp kolay oynanışları ile genel oyuncu sayısını kolaylıkla arttırabilir veya stratejik oynanışa odaklanarak hardcore oyuncuların ilgisini çekebilmektedir.

2021 yılında Tap4Fun tarafından şiddetle tavsiye edilen bir oyun olan Kingdom Guard’ın ilk 30 dakikası kule savunması içermektedir.

Sonuç

Reklam satın almanın maliyeti ve yeni kullanıcı ihtiyaçlarından dolayı oyunların kalitesinin oyuncuları karşılayabilecek ve memnun edebilecek seviyeye getirilmesi gerekmektedir. Çoğu firma yeni yolları denemek için aktif kararlar almış, ya ‘’X’’ elementleri içeren SLG oyunlar ya da oyun reklamlarında gerçek insanların veya influencerların bulunduğu reklamlar kullanılmıştır. 2022 yılında ‘’değişim’’in anahtar bir kelime olacağına inanmaktayız.


Yorumlar (0)

* Yorumların Onaylanması İçin Türkçe Yazım Kurallarına Dikkat Edin!

GÖNDER